Procena rukovodstva predstavlja proces procena umeća i kompetencija rukovođenja koje poseduju odabrani kandidati ili grupa kandidata koja se već nalazi na (ili su planirani za unapređenje na) rukovodećim, direktorskim ili izvršnim pozicijama.
Procena rukovodstva može se koristiti u situacijama:
Planiranje kontinuiteta ključnih ljudskih resursa (succession planning) predstavlja proces koji pomaže kompanijama da budu spremne za (neočekivani) odlazak ključnih ljudi sa ključnih pozicija. Planiranje kontinuiteta ključnih ljudskih resursa (succession planning) znači da je kompanija spremna za takve situacije tako što identifikuje potencijalne naslednike koji treba da budu pripravni, spremni ali takođe i voljni da preduzmu nove uloge. Proces treba bude usaglašen sa poslovnom strategijom i planovima i realizovan u potpunoj koordinaciji sa Sektorom za ljudske resurse.
Provera reference predstavlja deo procesa zapošljavanja i obavlja se na zahtev klijenta. Obično se primenjuje kada novi potencijalni poslodavac želi da proveri ili dobije dodatne informacije o prethodnom zaposlenju kandidata, njegovom obrazovanju ili da sazna više o nekim umećima ili kvalifikacijama koje mogu biti od važnosti za novu ulogu. Obično se ovo obavlja za 1-3 kandidata sa užeg spiska. Nakon prethodnog dogovora sa klijentom, o tome šta treba proveriti, traže se reference od kandidata, obično 2-3 za svakog kandidata. Kao rezultat ovoga klijent će dobiti izveštaj o proveri reference, specijalno prilagođen svakom klijentu sa fokusom na specifične zahteve.
Savetodavne usluge se pružaju u cilju podrške po pitanju različitih potreba klijenata i njihovih poslovnih napora kao i prevazilaženja određenih slabosti. Obično se primenjuje u slučaju:
Ova usluga je usmerena na članove Odbora u cilju postizanja vrhunskog upravljanja od strane Odbora. Članovi Odbora i rukovodstvo organizacije koristi ove usluge u sledećim situacijama: